keskiviikko 7. lokakuuta 2009

Yhteinen näkökulma;

Parturi-kampaajat ja rakennustyön tekijät.

Asikkaan näkökulma;


-Parturi-kampaajien työtilanne on paljon enemmän keskittynyt vain asiakkaan ja parturi-
kampaajan välille. Sekä tehtävän työn välille.
-Parturi-kampaajien työaika on paljon rajallisempi kuin rakennustyöntekijöiden.
-Parturi-kampaajien pitäisi olla luovia ja itse asiakkaan kanssa suunnitella työ mitä tehdään.
Harvemmin valmiiksi suunniteltua työtä on.
-Parturi-kampaajien pitäisi olla huolitellumman näköisiä kuin rakennustyöntekijöiden.
-> asiakas uskaltautuu paremmin parturi-kampaajan käsiin.

Yrittäjän näkökulma;


-Parturi-kampaajan tulee olla asiallinen, puhdas, tunnollinen ja siisti.
-Parturi-kampaaja yrittäjän ei tarvitse suunnitella niin pitkälle.
-Parturi-kampaaja yrittäjän ei tarvitse suunnitella jokaista tehtävää työtä erikseen.
-Parturi-kampaaja yrittäjän ei tarvi itse välttämättä tehdä itse töitä -> jää aikaa hoitaa muuten
yrityksen asioita.
-Parturi-kampaaja yrittäjän tulee ottaa huomioon asikkaiden viihtyvyys ja siisteys
suunnitellessa liikettä.
-Parturi-kampaaja yrittäjän tulee olla hyvässä fyysisessä sekä henkisessä kunnossa.
-Parturi-kampaaja yrittäjän tulee ottaa huomioon hyvä hapen saanti liikeessä ja hyvät
ilmastoinnit. Liike tilan tulee olla viihtyisä ja kotoisa. Rakennusalalla niinkään ei tarvisee
ottaa huomioon viihtyvyyttä vaan enemmänkin toimivuutta.


Palvelun tuottajan näkökulmasta;
-Tulee olla puhtaat työpaikat, työvaatteet sekä toimivat koneet.
-Asiakkaiden viihtyvyys ja tyytyväisyys helpottaa työn tekoa. Rakennus allala niinkään tekijä
ei joudu vastaamaan asiakkaiden viihtyvyydesta ja tyytyväisyydestä.
-kampaamossa tulee olla hyvvä ilma piiri samoin kyllä myös rakennusalla mutta parturi-
kampaaja työskentelee luultavasti pienemmässä tilassa ja käytössä on samoja tavaroita ja
paikkoja.
-Parturi-kampaajan tulee itse huolehtia että asiakas saa hyvää asiakaspalvelua ja että asiakas
tuntee itsensä tervetuleeksi ja huomioiduksi. Rakennus alalla itse tekijä harvemmin
huolehtii siitä.
-Parturi-kampaajan tulee huolehtia että joka asiakkaan jälkeen tavarat ja työvälineet ovat
hyvin puhdistettuja ja desinfoituja.

2 kommenttia:

  1. Hienoa Leena ja Kati, olet rakentaneet blogiasi eteenpäin. Jatkossa kannattaa miettiä mitä kaikkea sinne liittää. Linkkilistoja ym. toimintoja kannattaa lisätä, auttavat jatkossa opinnoissa.
    Tehtävät olette laatinut huolella ja riittävän kattavasti, jatkakaa samaa linjaa.

    VastaaPoista